Wednesday, February 15, 2012


گزارش جفا از سوی اسلامگرایان بر مسیحیان جهان، ژانویه 2012

.
سال جدید میلادی برای مسیحیان با افزایش ظلم و ستم از سوی مسلمانان همراه بود. در لیست 10 کشوری که سخت ترین جفا ها را به مسیحیان می رسانند ، 9 كشور آن مسلمان هستند.
این جفاها از سرزمین  های افریقایی تحت سلطه افراطیون گرفته تا اروپا که نوکیشان مسیحی  در آنجا از زمینه اسلام هنوز با حملاتی بخاطر "مرتد" بودن مواجه هستند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" ، طبق اظهارات رئیس کمیسیون بین المللی آزادی مذهب در آمریکا، خروج مسیحیان از مناطق اسلامی بی سابقه است و سالانه نیز رو به افزایش می باشد." وی پیش بینی کرد که شاید در همین طول عمر خودمان شاهد ناپدید شدن مسیحیان از عراق، افغانستان و مصر باشیم.
به نقل از مؤسسه غیر دولتی و غیر حزبی استون گیت - گزارش های بین المللی از « جفا بر مسیحیان » نشان می دهد که در لیست 10 کشوری که سخت ترین جفا ها را به مسیحیان می رسانند، 9 كشور آن  مسلمان هستند.
سخنگویی از واتیکان در پاسخ به این یافته گفت که "افزایش اسلامگرایی افراطی از جمله مواردی است که بیشترین نگرانی را متوجه خود کرده است." افراد و سازمان های تندروی اسلامی اعمال وحشتناکی را در بسیاری از نقاط جهان مرتکب می شوند که گروه اسلامگرایان بوکوحرام تنها نمونه ای از آن است. پس از آن جو ناامنی است که متأسفانه در برخی از کشور ها "بهار عربی" نامیده می شود. این وضعیت سبب شده که بسیاری از مسیحیان فرار و یا حتی مهاجرت کنند.
در ادامه، گزارش ماه ژانویه 2012 در ارتباط با جفای مسلمانان بر مسیحیان را می خوانید که بر اساس نوع جفا دسته بندی شده است. گزارش مذکور به ترتیب شدت جفا رتبه بندی نشده است.
- ارتداد
ایران: لیلا محمدی، نوکیش مسیحی که در منزلش دستگیر شده بود به دوسال زندان محکوم شد. وی پیش از آن 5 ماه را در بلاتکلیفی در زندان اوین گذراند. دولت امیدوار بود که او به خود بیاید و مسیحیت را انکار کند. وی به "تبلیغات وسیع ضد اسلامی، گمراه کردن هموطنان توسط تشکیل کلیسای خانگی، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی" محکوم شد. "فاطمه نوری"،  در تازه ترین شیوه از سوی جمهوری اسلامی در جهت مقابله با رشد و گسترش مسیحیت ، وی كه دانشجوی رشته هنر در یکی از دانشگاه‌های تهران می باشد به دلیل ایمان و باورهای مسیحی به یكسال محرومیت از تحصیل محكوم شد. "یوسف ندرخانی"، از دگر اندیشان مذهبی غیر تثلیثی ( موسوم به فرقه كلیسای ایران) همچنان در بازداشت به سر می برد. اخیرن  او پیشنهادی را برای آزادی در صورت اعلام کردن "محمد " به عنوان پیامبر خدا که به مفهوم انکار ایمانش است، رد کرد.
کنیا: کسانی که از دید اسلام "مرتد" محسوب می شوند و در کنیا پناهجو می باشند از سوی مسلمانان کشورهای خودشان تعقیب می شوند و مورد حمله قرار می گیرند. برای نمونه یک فرد اتیوپیایی که بخاطر گرویدن به مسیحیت توسط پدرش مورد ضرب گلوله قرار گرفت، ربوده شد و تا دم مرگ پیش رفت در کنیا پناهجوست و اکنون پیامک های تهدید آمیز دریافت می کند.  همینطور، یک نوکیش مسیحی اهل اوگاندا در این کشور مخفی شده است و فعالیت های روزانه اش به سختی محدود شده است. چرا که مسلمانان به دنبالش هستند تا وی را بکشند. وی به گفته خودش نیاز به حفاظت و کمک دارد."
کویت: یک شاهزاده کویتی که بطور علنی اعلام کرد که مسیحی شده است، تأیید نمود که اکنون ممکن است بخاطر مرتد بودن مورد حمله قرار گیرد.
نروژ: دو نوکیش مسیحی هنگامی که برای قدم زدن بیرون رفته بودند از سوی دو مرد نقابدار مورد ضرب چاقو قرار گرفتند. مهاجمین هنگام حمله فریاد می زدند که "کافران!" یکی از این نوکیشان که در ایران مسیحی شده بود، در همانجا مورد تهدید قرار گرفت و به همین خاطر به نروژ مهاجرت کرد و فکر می کرد که از جفا فرار کرده است.
سومالی: یک بانوی نوکیش مسیحی در برابر چشمان مردم بخاطر پذیرفتن به گفته خودشان "مذهب خارجی" شلاق زده شد. وی که از ماه نوامبر زندانی بود هنگام آزادی در ملاء عام شلاق خورد. صدها مسلمان هنگام شلاق زدن وی را مسخره می کردند. یک شاهد عینی گفت: "من غش کردن او را دیدم. فکر کردم که مرده است اما وی زود هشیاری اش را بازیافت و خانواده اش او را  بردند." در موقعیتی مشابه، مسلمانان سومالیایی یک پدر مسلمانی را دستگیر کردند چون دو تن از فرزندانش به مسیحیت گرویده بودند و از دست اسلامگرایان  فرار کردند . وی متهم است که در تربیت فرزندانش به عنوان مسلمانان مؤمن ناکام بوده است، زیرا به گفته آنها مسلمانان خوب نمی توانند مسیحی شوند."
کشور زنگبار: خانه یک نوکیش مسیحی در این کشور آفریقایی مورد سرقت قرار گرفت و وقتی او با پلیس تماس گرفت و آنها به خانه اش آمدند، در آنجا یک جلد انجیل پیدا کردند. در همان موقع تحقیقات پلیس برای پیدا کردن سارق به بازجویی برای اینکه وی چرا مذهبی غیرقانونی دارد بدل شد. وی هشت ماه بدون تشکیل دادگاه زندانی شد و از زمان آزادی اش از سوی خانواده طرد شده و ناخوش و بی خانمان شده است.
- حمله به کلیساها
آذربایجان: در پی حمله به یک کلیسا در طی مراسم روز یکشنبه، کشیش آن کلیسا تهدید به برخورد به عنوان مجرم شده است. پیش از این به او گفته شده بود که پرونده ای جنایی بر علیه او بخاطر سخنان تحریک آمیز علیه دیگر مذاهب باز شده است. وی از سوی مقامات تحت فشار قرار گرفت که منطقه را ترک کند. این كشیش كلیسا آنجا را ترک کرد و اکنون باید هر هفته مسافت زیادی را برای اداره مراسم کلیسایی طی کند.
مصر: گروهی عظیم از مسلمانان سلفی و اعضای اخوان المسلمین پیش از اینکه یک اسقف ، کلیسای "ابومکه" را افتتاح کند و مراسم تجلی مسیح را در آن جشن بگیرند وارد آنجا شدند و مدعی شدند که این کلیسا بدون جواز است و کسی حق دعا کردن در آن را ندارد. یکی از آن مسلمانان ابراز کرد که این ساختمان به درد یک مسجد و یک بیمارستان می خورد.
اندونزی: برچسب ی بر خودروی یکی از اعضای کلیسای تحت محاصره یاسمین که از سوی خانواده رئیس جمهوری مسلمان پخش شده بود، سبب حمله دیگری از سوی مسلمانان به این کلیسا شد. این برچسب می گفت: "ما اسلامی دوستانه می خواهیم، نه اسلامی خشمگین". از همین رو تعداد زیادی مسلمانان اعضای کلیسا را وحشت زده کردند و به چندین عضو حمله کردند. از سال 2008 تا کنون اعضای این کلیسا مجبور به برگزاری جلسات خود در پیاده رو شده اند.
نیجریه: کمی پس از اولتیماتوم جهادیون برای مسیحیان مبنی بر تخلیه منطقه ظرف سه روز، مسلمانان مسلح با حمله به کلیسایی بر عبادت کنندگان آن که با چشمان بسته در حال دعا بودند آتش گشودند. این حمله 6 کشته داشت که همسر کشیش هم در میان آنان بود. در مراسم تشییع جنازه این قربانیان هم مسلمانان الله اکبر گویان به عزاداران حمله ور شدند و 20 مسیحی دیگر را کشتند. چندین کلیسا هم مورد بمب گذاری قرار گرفته که سبب کشته شدن چندین مسیحی دیگر شد.
پاکستان: مسلمانان مسجدی در مجاورت کلیسا با شنیدن صدای سرود از بچه های کلیسا خشمگین شدند و تصمیم گرفتند که آنها را با تبر ساکت کنند. بچه ها مشغول تمرین برای مراسم یکشنبه بودند. اما شادی آنها با ورود چهار فرد مسلمان که یکی از آنها تبری در دست داشت به فریاد های وحشت تبدیل شد. مسلمانان کودکان را کتک زدند، نیمکت ها را شکستند، میکروفون را بر زمین انداختند و محراب را لگدمال کردند. دلیلشان هم این بود که می گفتند شما مزاحم نماز ما هستید. چرا از میکروفون استفاده می کنید؟
همچنین مرکزی که 125 سال متعلق به کلیسای کاتولیک بود و برای اهداف خیرخواهانه استفاده می شد، تخریب شد. این مرکز شامل یک خانه سالمندان، مدرسه دخترانه و یک صومعه و کلیسای کوچک برای پرستش بود. تخریب پس از این صورت گرفت که معلوم شد زمین این مرکز مبلغ قابل ملاحظه ای ارزش دارد. در طی عملیات تخریب، کتاب مقدس ها از میان رفتند، صلیب ها شکسته شدند و یک مجسمه مریم  هم پایین آورده شد.
زنگبار: مسلمانان دو کلیسا را در این کشور از میان بردند. یکی را سوزاندند و دیگری را تخریب کردند. همه این اعمال هم با فریاد الله اکبر همراه بود.
سوء استفاده عمومی و سرکوب غیر مسلمانان به عنوان شهروندان درجه دوم
دانمارک: دو خودرو متعلق به خانواده ای ایرانی در شهر ادنسه که اکثریتی مسلمان جمعیت آن را تشکیل می دهند، یکی پس از دیگری از میان رفت (پنجره ها خرد شد، صندلی ها پاره شد و آتش زده شد) چون در آنها صلیب آویزان شده بود. از آن زمان این خانواده به مکانی نامعلوم رفته اند. همچنین، "خدمات کلیسایی" به "خدمات فلسفه زندگی" تغییر نام خواهد داد تا همخوانی بیشتری با مسلمانان داشته باشد.
مصر: در آخرین مورد از سری حملات، یک جمعیت 3000 نفری از مسلمانان بخاطر یک شایعه از وجود یک عکس ازدختری مسلمان در موبایل یک مسیحی قبطی، به کلیه مسیحیان این روستا حمله کردند. خود این مرد مسیحی این شایعه را تکذیب کرده است. خانه ها و مغازه های متعلق به مسیحیان غارت و به آتش کشیده شد. سه نفر مجروح شدند و زنان و کودکان که از خانه هایشان بیرون رانده شدند و در خیابان ها ماندند. مانند همیشه ارتش دیر آمد و زمانی هم که رسید کسی از مسلمانان را دستگیر نکرد.
نیجریه: مسلمانان بوکوحرام یک خانه میسیونری را به آتش کشیدند. ساکنین این خانه اکثرن یتیمان و افرادی بودند که از حقوق کمتری برخوردار بوده و بی خانمان بودند. در عین حال یک افسر عالی رتبه اجازه داد تا مغر متفکر پشت بمبگذاری روز کریسمس فرار کند که نشان می دهد که تا چه حد اسلامگرایان در دولت نیجریه نفوذ کرده اند.
پاکستان: یک قاضی قرار وثیقه یک مسیحی متهم به بی حرمتی به قرآن را قبول نکرد. اتهام وی هنوز ثابت نشده است. طبق شریعت اسلامی شهادت یک مسیحی نصف شهادت متهم کننده است.
عربستان سعودی: مقامات بخاطر برگزاری جلسه دعا در خانه ضمن بازداشت ۳۵ تن از مسیحیان  برخی از بانوان مسیحی را مورد بازرسی بدنی قرار دادند، این افراد همچنان از ماه گذشته در بازداشت هستند هیچ گونه اطلاعی از آزادی و یا حتی امکان آزادی خود ندارند. زنان مسیحی هم که به بی گناهی خود اصرار می ورزیدند به طرز خیلی بی شرمانه ای مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند .
سودان: مقامات تهدید کرده اند که اگر رهبران کلیسایی در فعالیت های بشارتی شرکت کنند و اسامی اعضایشان را به آنها ندهند دستگیر خواهند شد. طبق قوانین سودان تبشیر مسیحیت ممنوع است و مسیحی شدن مجازات زندان و یا اعدام را در پی دارد.
ترکیه: یک پناهجوی مسیحی که بخاطر مشكلاتش از ایران گریخته بود به طرز وحشیانه ای توسط کارفرمای مسلمان ترک خود مورد حمله قرار گرفت و با آب جوش به شدت سوزانده شد. انگیزه این عمل دیدگاه های سرسختانه اسلامی کارفرما بوده است. کارفرما به وی گفته بود که او هیچ حقی ندارد و حقوق ماهانه او را پرداخت نمی کند. این تنها نمونه ای از وضعیت صدها ایران مسیحی پناهجو است که در این شرایط در ترکیه زندگی می کنند."
- آدم ربایی، اخاذی، قتل
مصر: ربوده شدن یک دختر مسیحی 16 ساله که یک ماه پیش ناپدید شد نزاعی را میان خانواده مسیحی دختر و وکلای مسلمان به راه انداخته است. دادگاه که طرف اسلامگرایان است، بجای بازگرداندن او به خانواده اش دستور داده است که دختر در مرکزی دولتی نگهداری شود تا به سن 18 سالگی برسد. مسیحیان می گویند چنین حکمی مسلمانان را به ربودن کودکان مسیحی و مسلمان کردن شان ترغیب می کند.
پاکستان: یک دختر مسیحی که در سال 2001 در 15 سالگی ربوده شده و به اجبار به همسری یک مسلمان در آمده بود، پس از 10 سال به خانواده اش بازگشت. این پرونده تنها نیست و سالانه دست کم 700 مورد مشابه ثبت می شود. در همین رابطه در سه ماه گذشته نه زن ربوده شده و به اجبار مسلمان شده اند.
سودان: یک کامیون پس از شکستن درب یک مرکز کلیسایی کاتولیک وارد آنجا شد و مسلمانان مرتبط با دولت اسلامی سودان دو کشیش کاتولیک را ربودند، آنها را کتک زدند و اتاقشان را غارت کردند. آنها همچنین دو خودرو، دو لپ تاپ و یک گاوصندوق را هم دزدیدند. پس از آن ربایندگان مسلمان از آنها خواستند که با اسقف شان تماس بگیرد و درخواست 185 هزار دلار برای آزادی شان بکند.
سوئیس: پدری مسلمان دخترش را بخاطر علاقه به جوانی مسیحی به قتل رساند . اگر  این جوان مسیحی هم در کشور مسلمانی زندگی می کرد، قطعن کشته می شد و این موضع مبدل به یك جنگ طایفه ایی می شد.
سوریه: جامعه مسیحیان سوریه مورد یک سری از آدم ربایی ها و قتل های وحشیانه قرار گرفته اند. 100 مسیحی از زمان شروع ناآرامی های ضد دولتی کشته شده اند. کودکان اهداف اصلی آدم ربایان بوده اند.
تاجیکستان: یک جوان که لباس بابانوئل بر تن داشت هنگام ملاقات با اقوام و دادن کادو با ضربات چاقو کشته شد. برخی از رسانه‌های داخل و خارج تاجیکستان نوشتند که گروهی از جوانان «پرویز دولت بیک‌اف» را با ندای «تو کافری» کشته‌اند. اما وزارت امور داخلی تاجیکستان این ادعا را رد نمود.
- درباره این گزارش
این گزارش بخاطر تبدیل شدن جفای مسیحیان از سوی مسلمانان به امری عادی تنظیم شده است تا برخی از موارد جفا از سوی مسلمانان که در یک ماه اتفاق افتاده است را بیان کند.
جفای مسیحیان توسط اسلامیون موضوعی تصادفی نیست و بطور سازمان یافته و مستمر در حال وقوع است. این موضوع امری است که ریشه در جهان بینی شریعت اسلام دارد. اما برای آشنایی در خصوص گزارشات و خبرهایی در این زمینه می توانید به بخش جفا بر مسیحیان سایت محبت نیوز مراجعه نمائید.
منبع: محبت  نیوز