Friday, April 6, 2012


حمایت جمهوری اسلامی از دشمنان قسم خورده شیعیان در مصر برای حفظ اصول انقلابی و ایجاد خفقان

Salafy_Egypt




منابع مسیحی مصر گزارش می دهند که دانشجویان سلفی دارای عقاید تندروی اسلامی آن کشور مرتب به ایران مسافرت می کنند و با کمک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای ایجاد خفقان در مصر آموزش می بینند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحیان مصری، جمهوری اسلامی تلاش بسیاری برای منحرف کردن انقلاب مصر به سوی یک دیکتاتوری مذهبی می کند.مزدوران جمهوری اسلامی در منطقه اراده کرده اند حتی به قیمت دفاع از سلفی ها که شیعیان را همپای یهودیان بزرگترین دشمنان خود می دانند، نگذارند یک دمکراسی سکولار در مصر تشکیل شود.
در  اسفند ماه این خبر را داشتیم که شماری از دانشجویان سلفی دانشگاه قاهره مانع از اکران فیلم سینمایی ایرانی «جدایی نادر از سیمین» به بهانه «تبلیغ تشیع» توسط این فیلم شدند.  مطبوعات مصر آن زمان نوشتند که این اقدام با اعتراض روشنفکران و هنرمندان مصری روبرو شده است.
از جمله «جبهه نوآوری» ، گروهی  که طیف وسیعی از روشنفکران و هنرمندان مصری را دربر می‌گیرد، با انشار بیانیه‌ای، جلوگیری از اکران فیلم «جدایی نادر از سیمین» در دانشگاه قاهره را حادثه‌ای «تاسف‌بار» توصیف کرد. آنها در بیانیه خود نوشتند: «جریان‌های تندرو در دانشگاه‌های ما به آن اندازه نفوذ کرده‌اند که در حال گسترش تاریکی هستند. در حالی که دانشگاه باید محلی برای گسترش روشنایی باشد.»
«جبهه نوآوری» پس از آن تشکیل شد که اسلامگرایان موفق شدند در نخستین انتخابات پارلمانی پس از انقلاب مصر ، اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود سازند.

منابع مسیحی مصر گزارش می کنند که اکنون تعدادی از دانشجویان سلفی دانشگاههای مصر بطور منظم و برنامه ریزی شده به ایران سفر می کنند و با پذیرائی گرم مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در تهران روبرو می شوند.
از جمله دید و بازدیدهای این دانشجویان ملاقاتشان با لباس شخصیهای تحت نظر بیت رهبری به نام "انصار حزب الله" می باشد. گفته می شود در یکی از  این دیدارها انصاری ها برادران تندرو و افراطی مصری  را در تهران به دیدن نمایش اعتراضی که  علیه دو فیلم  بر پرده سینماها در خیابانها راه انداخته اند می برند. آنها نیز از این برخوردها فیلم و عکس تهیه کرده اندو با خود به عنوان سوغات  به مصر برگردانده اند.
چند روز پیش دانشجویان سلفی در یکی از دانشگاههای قاهره با افتخار فیلمها و عکسهای تهیه شده  از حرکات انصارحزب الله در تهران را برای بقیه همفکرانشان نمایش داده اند و گفته اند : باید در عقایدمان راجع به شیعیان  در این مقطع تجدید نظر کنیم. فعلا آنان دشمن مانیستند. لازم است با  آنها علیه مسیحیان و یهودیان متحد شویم. بعد از نابودی آنها شیعیان را هم به وقتش سر جایشان می نشانیم!
یاد آور میشود که با بالا گرفتن رقابت منطقه ای بین جمهوری اسلامی و اسلامگرایان معتدل حاکم بر ترکیه در منطقه خاورمیانه، اکنون علاوه بر سوریه، مصر نیز یکی از صحنه های این رقابت محسوب میشود. در حالی که حکومت ترکیه به اخوان المسلمین مصر برای تسخیر گام به گام قدرت خط می دهد، جمهوری اسلامی با حمایت غیر علنی مالی و تدارکاتی تلاش در تقویت و خط دهی به احزاب تندو سلفی دارد با آن که آنها مطابق اصول بنیادی سلفی ها شیعیان را کافر و غیر مسلمان می دانند.
FCNN